Flyttat hem igen.

        DATUM: 2011-10-13 TID: 23:59:24
Då var jag o Ruby tillbaka i ghettot Valsta igen. Måste säga att 5 veckor har gått grymt fort. Dessvärre hade det nog varit bäst att bo kvar på vårt andra ställe i ca 2 veckor till. Nu väcks vi av borrande kl 08 på morgonen. Ingen höjdare. Dessutom har företaget som gjort renoveringen en del att göra fortfarande. Mitt badrums skåp är inte återmonterat igen, det är jättedåligt vattenflöde i duschen och det rinner även ut vatten på golvet. (Det ska dit silicon runt kanterna) Tydligen så har dom 2 veckor på sig att åtgärda detta så jag får dras med att det ringer på folk på dörren lite hipp som happ hela nästa vecka oxå :( Men sen ska det vara klart =)


Ett litet smakprov.

Idag på dagen åkte jag o Desse till Stinsen på en snabbvisit. Jag skulle införskaffa mina favorit byxor "Jeggings". Leggins som ser ut som jeans, men mjuka o sköna =) Dessvärre hade dom utgått ur sortimentet. Mycket konstigt enligt mig som bara älskar dessa! Fick bli ett par i strech istället, men det var ju inte samma sak :(
När vi kom tillbaka så hämtade vi hundarna. Vi åkte ner på klubben o la ett varsitt personspår. För mig o Ruby var det en ny utmaning då vi endast prövat på viltspår tidigare. Dessutom var det en hårdare terräng. Vi tränade lydnad på stora planen då vi var alldeles ensamma. Ruby hade jättesvårt med koncentrationen då det enda som fanns i hennes huvud var att busa m Svea. Nåja, hon hann göra av med massa energi iaf =)
Vi gick vårt spår först och det gick över förväntan. Hon tog alla (3) vinklar, markerade i spåret och hittade slutet utan problem. Det var så roligt att se. Kanske ska satsa på spåret ist för lydnaden ;)
Desse o Svea som har hunnit spåra mycket mer än oss var också duktiga. Det märks att vi har legat på latsidan..

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Skönt att få komma hem men förstår att det är jobbigt när de ska komma in och fixa stup i kvarten, jag avskyr det!



Kul med hundträning! Jag hade tänkt att vi skulle träna något kommande veckorna men nu har jag någon skit i fotleden (överansträngning eller inflammation) så kommer hoppa på kryckor ett tag =(

2011-10-14 @ 10:49:56
URL: http://sandilli.wordpress.com
Postat av: Eva-Maria

Du får byta från blogg.se till wordpress.com. Där är det hur enkelt som helst att byta, jag har inte kodat sidan jag har nu utan ändrat i vanliga inställningar som bakgrund, typsnitt och header-bild utifrån en färdig mall. Finns massa fint att välja på! =)

2011-10-17 @ 12:41:37
URL: http://sandilli.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback